P-S Suorajakelu Oy

Hyvä suunnittelu parantaa osumatarkkuutta ja lisää tehoa

Tärkeää tietoa jakelualue ja kohderyhmäsuunnittelusta

Kohderyhmän valinta on aina tärkeä päätös joka, vaikuttaa ratkaisevasti kampanjatoimenpiteistä saatavaan tehoon ja hyötyyn.

SSM:n asiakasyhteyshenkilöillä on pitkäaikainen kokemus ja hyvä asiantuntemus, jota kannattaa kokeneemmankin mainonnan ammattilaisen hyödyntää. Annamme mielellämme arvokkaita vinkkejä esimerkiksi paikallisesta näkökulmasta kampanjasi onnistumiseksi. Saat tietoa myymäläkohtaisesti potentiaalisimmista jakelualueista niin lähialueelta, kuin koko asiointialueeltakin, vaikkapa hyvät kulkuyhteydet huomioiden. Myös verkkokauppa-asiakas saa tietoa pääkohderyhmästä kuluttajista, joille netin käyttö on aktiivista ja monipuolista sekä joiden ostaminen on impulsiivista. Hyvä suunnittelu takaa onnistuneen lopputuloksen.

Kohderyhmän valinta

Oikein valittu kohderyhmä on onnistuneen kampanjan perusedellytys. Valittavissasi on eri vaihtoehtoja, joista tässä lyhyesti:

  • Asumismuodon mukaan: pientaloasunnot ja/tai kerrostaloasunnot
  • Sosioekonominen kohdistus: esim. lapsiperheet, eläkeläiset, varakkaat, jne.
  • Asuinalueen mukaan: kortteli, postinumero, kaupunginosa, taajama, kunta, lääni, myyntialue, jne.
  • Ostokäyttäytymisluokituksen mukaan *)
  • Tehdyn kampanja-analyysin perusteella
  • Atlas Planner asiakkaana esim. brändipreferointitiedon avulla. 

 

*) Ostokäyttäytymisluokitus

Voit hyödyntää käytössämme olevia ulkoisia tietolähteitä, perustilastoja ja myös valmista kuluttajasegmentointitietoa, jos tilanne sitä vaatii. Osoitteeton suorajakelu voidaan kohdistaa tapauskohtaisesti hyvinkin tarkasti faktoihin perustuen.

Ostokäyttäytymisluokitus (OKL) segmentoi suomalaiset ostokäyttäytymisen, elämäntavan ja nyt myös nettikäyttäytymisen ehdoilla. OKL perustuu TNS Gallupin ja Fonectan yhteistyössä rakentamaan ja jalostamaan tietoon, jonka tarkoituksena on syventää tietämystä asiakkaista ja auttaa markkinoinnin kohdentamisessa.

OKL:n tiedot on yhdistetty SSM:n digitaalisiin jakelualuetietoihin. Se on yhdistettävissä myös kaikkeen TNS Atlas –dataan ja tätä kautta se on suoraan mediasuunnittelun ammattilaisten apuna.

OKL-segmenttikäsikirja kuvaa jokaisen luokan erityispiirteet ja kertoo mm. luokan ostovoiman ja suhteellisen kulutuskyvyn, ostamisen brändiohjautuvuuden, ostokäyttäytymisen ekologisen orientaation, ostopäätösten impulsiivisuuden, rahankäytön kohteet, jne.